Joulupukkien maailmankonferenssi tuo jopa 10 000 valkopartaa Tallinnan virtuaalistudioon

Lähde: Sergei Zjuganov

11.12.2020

Ilosanoma maailman lapsille ja lapsenmielisille - koronan pahalainen ei ole tarttunut Joulupukkiin, apupukkeihin eikä tonttuihin, joten joulun pyhiä ei peruuteta. Virossa Tallinnan Vanhankaupungin joulutori on tosin poikkeusolojen keskellä kutistettu turvallisiin järkimittoihin, ja virolainen joulupukki ottaa torilla lasten toiveita vastaan kontaktivapaasti 3D-hologrammitekniikan avulla.

Mutta miten valmistautuvat jouluun eri maiden valkoparrat? Ylihuomenna su 13.12. klo 17.00 se selviää, sillä tuolloin Tallinnassa kokoontuu Saku Suurhalliin rakennettuun Euroopan suurimpaan virtuaalistudioon lähes 10 000 joulupukkia 102 eri maasta keskustelemaan tulevien pyhien teemoista ja tervehtimään suoran nettilähetyksen välityksellä kansainvälistä yleisöä. Tilaisuuden järjestäjän, virolaisen Global Virtual Solutionsin toimitusjohtajan Lehari Kaustelin mukaan kyseessä voi olla epävirallinen maailmanennätys.

Ensimmäistä kertaa tällaisessa mittakaavassa järjestettävän Joulupukkien Maailmankonferenssin vetäjinä toimivat Joulupukin apulaiset Suomesta, Virosta sekä Yhdysvalloista. Ohjelmassa on luvassa tervehdyksiä järjestäjämaiden ohella mm. Uudesta-Seelannista, Australiasta, Venäjältä ja Japanista, eri maiden jouluperinteiden kuvauksia sekä Joulupukkiorkesterin musisointia. Suorana nettilähetyksenä kautta maailman Tallinnasta välitettävää tapahtumaa voi seurata su klo 17.00 alkaen osoitteessa: https://christmas.globalvirtualsolutions.org/

Konferenssin yhteistyökumppanina toimii YK:n lastenjärjestö Unicef, jonka toimintaa voi tukea tapahtuman nettisivuilla sekä lähetyksen aikana että ennen sitä.

Lisätietoja tapahtuman teknisestä toteuttajasta:
Global Virtual Solutions
Lehari Kaustel, toimitusjohtaja
Puh. ja WhatsApp-sanomat: +372 56 633 022

Virolaispukkien kutsuvideo kollegoilleen eri puolilla maailmaa: https://www.youtube.com/watch?v=O9ZhXKZJtaA

Valokuvaliitteinä:
1. havainnekuva Saku Suurhallin hybridistudiosta, josta käsin virtuaalitapahtumaa johdetaan
2. Virolaisjoulupukkien tervehdys
Valokuvia Tallinnan v. 2020 joulutorista (mainitsethan julkaistaessa kuvaajan nimen): https://mediabank.visittallinn.ee/eng/photos1/christmas_tallinn

Additional info:
Kadri Gröön | Head of International Media and Food theme